Wat kunt u als werkgever betekenen?

 Als werkgever wilt u goed voor uw medewerkers zorgen, zonder hen zou uw organisatie of bedrijf er immers heel anders uitzien en presteren.

U zorgt voor gunstige arbeidsomstandigheden, er wordt hard gewerkt en u beloont uw medewerkers daar ook voor. Over het algemeen zijn deze voorwaarden voor uw medewerker voldoende, om optimaal te kunnen presteren.

Maar soms loopt het anders en zijn er andere interventies nodig om dit te kunnen bereiken. Onderstaande voorbeelden geven een kleine impressie van situaties waarmee u als werkgever te maken krijgt:

 

  • Zijn er medewerkers die te maken hebben met verlies in hun leven? Het verlies van hun gezondheid of afscheid moeten nemen van het eigen leven of dat van een dierbare.

 

  • Of heeft u medewerkers die zich mentaal niet optimaal fit voelen? Die worstelen met zichzelf? Of met gebeurtenissen in hun leven die zodanig veel van hen vragen, dat er sprake is van een verstoring in de energiebalans.

 

  • Zijn er ontwikkelingen in uw organisatie, die ervoor zorgen dat de veranderingen voor de medewerkers ingrijpend zijn? De veranderingen kunnen een beroep doen op de vaardigheden, flexibiliteit of het toekomstperspectief van de medewerker.

 

In veel gevallen maken mensen zich zorgen en is er sprake van onrust. Emoties als verdriet, boosheid, teleurstelling, onzekerheid en nog vele andere gevoelens komen voorbij. Deze emoties vragen veel ruimte in het denken, voelen en handelen van mensen.

Ze staan volledig met elkaar in verbinding.De emoties en het proces van acceptatie van de situatie, zorgen voor een afname van energie. Dit zijn nog maar een aantal voorbeelden van alles waar zij mee te maken krijgen.

 

Het proces van aanvaarding

Er is een proces ontstaan, waarin mensen ongewild te maken krijgen met een veranderende situatie. Een nieuwe situatie die veel van hun veerkracht vraagt om zich deze eigen te maken. Een verandering vraagt om ander gedrag.

Maar hoe werkt dat dan? Accepteren of aanvaarden zijn woorden die hier veelal in gebruikt worden. Als er geen andere mogelijkheden zijn, is dit misschien ook de beste oplossing. Maar vergeet hierbij niet, dat het kennen van de nieuwe situatie, niet direct zal leiden tot acceptatie.

Hier gaan een aantal stappen aan vooraf:

  1. Onderzoek: Het in kaart brengen en erkennen van de gevoelens die er zijn.
  2. Inzicht: Wat is de relatie tussen onze gedachten, gevoelens, gedrag en de gevolgen.
  3. Perspectief: Het in kaart brengen en onderzoeken van de feiten en de mogelijkheden.
  4. Stappenplan: Welke vaardigheden en acties zijn nodig voor het gewenste resultaat.
  5. Uitvoering: Het proces hieraan voorafgaand, zorgt voor de mogelijkheid tot uitvoering.

 

Wat kunt u hierin betekenen?

Het is niet prettig om uw medewerker te zien worstelen in dit proces. Dit raakt u als mens en daarnaast ook als werkgever.

Hoe mooi zou het zijn als u hierin een belangrijke bijdrage kunt leveren? Als werkgever kunt u een financiële investering leveren, om ervoor te zorgen dat uw medewerker weer in zijn of haar kracht komt te staan.

 

Het resultaat

Uw medewerker zal na dit begeleidingstraject in staat zijn het verlies en de veranderingen beter te aanvaarden. Door het erkennen van de emoties is er ruimte ontstaan, voor alternatieven op emotioneel en cognitief vlak.

Belemmerende overtuigingen hebben plaats gemaakt voor helpende overtuigingen waardoor het handelingsrepertoire is uitgebreid. Uw medewerker zal weer in zijn kracht staan en met energie kunnen functioneren. Dit zal zijn weerslag hebben bij u op de werkvloer.

 

Tarief

67,50 per consult

 

Wilt u meer weten?

Neem contact met mij op voor meer informatie of een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

U kunt hiervoor het contactformulier gebruiken of:

Mail: info@omarmjezelf.nl

Telefoon: 06 43002506